Dag Charlesburg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ellen Heynderickx - WaarBenJij.nu Dag Charlesburg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ellen Heynderickx - WaarBenJij.nu

Dag Charlesburg

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

09 Maart 2007 | Suriname, Paramaribo

Het regent het regent de pannetjes worden nat... of de golfplaten tenminste. Jaja het regenseizoen is begonnen, maar het blijft gelukkig warm.

Na een maand zit mijn stage er al op… en ik vind het echt jammer! Ik begon de kinderen net goed te kennen en was ook vrij gehecht geraakt aan mijn dagelijkse broodje bakkeljauw (pikante droge vis). De tijd vliegt hier voorbij! Het enige dat ik er niet jammer aan vind is dat ik niet langer om 6 uur moet opstaan, maar toch…

Om onze laatste week af te sluiten, hebben we er een speldagje van gemaakt: Napoleon, 1 2 3 piano, vlaggenjacht, volksdans, schipper mag ik overvaren… allemaal nieuwe spelen voor de kinderen dus ze waren super enthousiast.

Dat was echter niet alles… Het lerarenkorps van Charlesburg had zo haar eigen plannen. Ze waren al een tijdje geheimzinnig bezig in het leraarshokje en tijdens mijn hoekenwerk werden er telkens twee kinderen weggeroepen uit de klas. Maar ik had natuurlijk weer niets door en dacht dat ze een spuitje moesten krijgen of zoiets. Jaja typisch… Mij kan je ook alles wijsmaken…

De leraren en het schoolhoofd waren erg dankbaar voor onze hulp en inbreng en verrasten ons opeens in klas met door de kinderen meegebrachte bloemen, zelfgemaakte bami, een fotograaf (‘k ga zeker weer raar kijken op die foto’s), een kaartje ondertekend door alle kinderen en… zelfs een cadeau! Een uitsnede van Suriname uit verschillende houtsoorten, met op de achterkant al hun namen. Ik was er toch even sprakeloos van en dat gebeurt niet veel!

Volgende week beginnen we met onze voorbereidingen voor het kinderboekenfestival. We moeten twee standjes inkleden (hopelijk niet timmeren want dat loopt met mijn gekluns slecht af) rond het thema water.
Er moet dus veel geknutseld worden (van patrijspoorten tot watermuren), er moeten activiteiten en proefjes georganiseerd worden, tekstjes en gedichtjes gezocht worden...(suggesties welkom).
Veel werk, maar zoals jullie weten ben ik stiekem wel graag bezig met soortgelijk gepruts.

Vanavond wordt het goed uitrusten want morgen moet ik er alweer vroeg uit om op weekendtrip te gaan. Naar Brownsberg deze keer: een natuurreservaat waar je watervallen kan bezichtigen... Als je de courage hebt om er eerst naartoe te klimmen tenminste… O nee m'n arme 'conditie'! Maar het moet en zal me lukken! Op welk tempo dat zien we daar dan wel…

Mijn hangmat ligt alleszins al klaar!

  • 10 Maart 2007 - 10:14

    Barbara:

    Kzie er al naar uit om die verhalen eens van jezelf te horen! ;-) And the pics and stuff te zien...

    Groetjes
    x
    x
    x

  • 10 Maart 2007 - 12:46

    Tiestardo:

    123 piano ziet er leuk uit, en het is educatief! Met de voorlichtings-schilderingen op de muur. In mijn school hadden ze dat toch niet...
    Wat ben ik jeloers op je avonturen zeg...

    Veel plezier met het standjes-in-elkaar-prutsen, je kan het goed wi!


  • 12 Maart 2007 - 12:06

    Gaby Demuynck:

    Ellen, dat ze je van alles kunnen wijsmaken,dat is een hééél mooi trekje.
    Koester het nog wat. So long. Gaby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Recente Reisverslagen:

16 April 2007

Te land, te water en straks in de lucht!

30 Maart 2007

Kinderboekenfestival

22 Maart 2007

Awarradam

14 Maart 2007

Brownsberg

09 Maart 2007

Dag Charlesburg
Ellen

Rondreis Thailand-Laos-Cambodja-Vietnam-Nepal-India(?)

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 36997

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2008 - 12 Maart 2009

Zuidoost-Azië

01 Februari 2007 - 24 April 2007

Suriname

Landen bezocht: